börsar











Jag använder ylletyg som jag köper i en hemslöjdsbutik, tyvärr är det enda stället jag känner till som säljer tyget.

Garnet som jag använder är vanligt dmc-garn av olika slag och ibland lingarn, jag köper det på loppisar och second hand så det kostar nästan ingenting. Till foder använder jag bomullstyg, ibland nyinköpt lakansväv i olika färger och ibland dukar eller dyligt ihandlat på någon loppis eller second hand-butik. Sen är det bara att låta fantasin flöda och idéerna brukar dyka upp efter hand. Pärlor, paljetter, knappar, applikationer och fina band använder jag ofta.

Sjöhästen gjorde jag genom att först hitta en bra bild på nätet av en sjöhäst, skriva ut den och klippa ut den för att få en siluett att brodera runtom.

1 kommentar :

  1. Den fina vita börsen med blå broderier är min absoluta favorit!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.