Stickning och stickmusik


I helgen har jag som sagt hunnit med både det ena och det andra. Nytt stickgarn har inhandlats på Yll o tyll, Karisma, blågrågrönt till färgen blev det. Min syster hittade en bild på en fin tröja i en inredningstidning som jag fick uppdrag att sticka till hennes lille son. Lite freestylande blandat med mått från en bebiströja på Garnstudios hemsida så ska jag nog få ihop en tröja som ser ut som den på tidningsurklippet. Riktigt söt är den! På bilden är den ribbstickad i 1rm+1am, men jag har valt att sticka 1rm+2am för jag tyckte jag blev finare.

Det var riktigt härligt att sticka igen. Jag bullade upp med massor av kuddar i sängen och satte mig till rätta med stickningen (eller snarare halvlåg) med en stor kopp kaffe bredvid mig, och bara stickade. Så avslappnande.
I helgen har jag också försökt komma på vilken musik som är den bästa att sticka till. Jag har börjat lyssna igenom min skivsamling (eller snarare mp3-samling), hittintills är favoriterna Antony and the Johnsons, Ane Brun och Ron Sexsmith. Ane Brun är ett självklart val eftersom hon är min favorit. Och tack Ane för den fina konserten i onsdags!! Jag får nog återkomma till valet av den bästa stickmusiken. Här finns mycket att säga.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.