brosch på loppis



Den här underbara ryska broschen hittade jag för tjugo spänn på loppis i lördags. Och min kompis har gått o spanat på just en sådan brosch i en liten butik som heter Gebit här i Uppsala, men hon har varit lite snål och inte köpt den. Men nu ska hon få denna, så då blir hon nog glad!


Jag sydde ett litet påsformat fodral/paket till den. Sydde fast ett band i den nedre sidsömmen och så ett band som jag sydde fast för hand mitt på baksidan. Påsens kant rullas ner och fästs genom att man knyter banden till en rosett. Banden är sådana som finns i tröjor som affärerna använder för att fästa tröjorna vid galgen. Jag brukar klippa av och spara dem eftersom de är så fina och kan användas till pyssel.

1 kommentar :

  1. Du är så fin. Jag älskar min nya brosch. Glad midsommar. Kram!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.