sminknecessär


Jag ville så gärna montera ett broderi igår, fastän jag inte hade en dragkedja och fodertyg som kändes perfekt. Dragkedjan blev därtill lite bugglig, suck. Baksidan är i mossgrönt sammetstyg, och det blev fint. Fodret fick bli ett neutralt svart bomulstyg (hade gärna haft ett som harmonierade bättre med broderiet). Dragkedjan är grön som nästan matchar med baksidan.
Lärdomen från det här är: ha tålamod, vänta tills det känns rätt i hjärtat. Det låter lite corny men broderierna ska sys med känsla, det bara är så.

2 kommentarer :

  1. Jag tycker den blev super fin, men jag vet hur det är, man vill ju helst bli 100% nöjd. Men jag har inte heller något tålamod när det gäller att vänta, ha, ha.

    SvaraRadera
  2. tjusigt. fint med spets med.. igår var jag i en garnbutik i enköpng som hade sjukt mkt broderingsullgarn för 2kr styck. hojta om jag ska köpa något när jag åker ut i helgen!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.