Broderad börs




Detta är en present till min nya sydafrikanska kompis, en broderad börs 10*13cm stor. Den är broderad med på ylletyg, precis som vanligt. I detta broderiet har jag faktiskt bara använt lingarn, annars är det för det mest dmc/Moulinégarn som gäller eftersom det är det jag har mest av (finns massor av på loppis ju).

Kompisen tyckte att mina grejer var fina och sa att hon gärna vill köpa en börs av mig. Då föll jag till föga! Jag som har så svårt att sälja mina grejer, för jag vet aldrig hur mycket jag ska ta betalt, särskilt inte av folk jag känner. Det är lättae att ge bort dem, men BARA till de personer som jag vet uppskattar det.
Hur gör ni när ni bestämmer pris?

Det omonterad broderiet hittar du här.

6 kommentarer :

  1. Börsen var ju supersöt!

    Jag tycker också det är JÄTTESVÅRT med prissättning. För samtidigt som man vill ha in materialkostnaden+lite för arbete, så skulle det ju vara pinsamt om folk tycker att man tar ut för mycket. Men jag brukar kolla lite runt med folk i min närhet, både människor som handarbetar själva och sådana som inte har nån större koll på vilken arbetsinsats det faktiskt kräver. De olika grupperna värderar ju olika, och sen kan man ju ta något slags genomsnitt. Tyvärr får man ju aldrig nån timpenning värd namnet i alla fall, men det roligaste är ju ändå att folk vil ha ens grejer.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Den är fullkomligt underbar! Nu börjar det klia lite i mina broderifingrar... men jag har så mycket annat som jag måste göra, så det får vänta :)

    Instämmer med förra kommentaren. Det är svårt att sätta priser. Det kanske hänger ihop med ens personlighet - att man bryr sej mer om det sinnliga än det ekonomiska?! När jag tittar omkring i butiker som säljer konsthantverk så brukar jag snabbt inse att jag tar för lite betalt - även om jag själv tycker att jag tagit till i överkant! Och, jag läste en keramiker som skrev att när det går dåligt med försäljningen på tex en marknad, så HÖJER hon priserna lite grann - det brukar funka! .. underligt samhälle vi lever i kan jag tycka ibland ..

    Iallafall, du är väldigt duktig!

    /Mia

    SvaraRadera
  3. Den är jättefin !!!
    Visst är det svårt med prissättning, speciellt till dom man känner :-)

    SvaraRadera
  4. Åh vad söt den var! Ja, jag har ju precis lagt ut två saker på signerat och det svåraste var såklart priset, men som sagt ännu svårare till de man känner. 100kr kanske!? Jag tog det när jag sålde ett halsband till mammas kompis och hon tyckte det var ett bra pris.

    SvaraRadera
  5. Tack för att du shoppade av mammas kråkor!!! Din börs e jättefin!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.