Stickad krage






Här kommer en till stickad julklapp. En fuskpolo/krage/halsvärmare. Kärt barn har många namn. På översta fotot är kragen dubbelvikt.
Garn: Milano 1 nystan (100g) (80kr på Yll o Tyll)
Stickor: 12
Antal maskor: ca 60
Jag stickade ribbstickning 2rm,2am tills lagom längd (jag använde inte ens hela nystanet). Knapphål behövs inte eftersom maskorna är så grova. Knapparna är loppisfynd.

Jag har väntat på att min bror ska skicka en bild på sig själv när han använder den, men men icke sa nicke. Det kommer förhoppningsvis foton i en uppföljning så småningom.

3 kommentarer :

  1. Hej! Hittade din blogg via Linnzan´s och ville bara säga att den här "fuskkragen" gillar jag verkligen! Tack för inspirationen, det blir mitt nästa handarbete.

    SvaraRadera
  2. oh! jag gillar dina, gjorde två själv och kände mig stolt. vi hörs vännen. kram

    SvaraRadera
  3. Superfin! Ska nog testa det själv, ribbstickning är nog det mesta avancerade jag klarar av i stickväg...

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.