Välklädda grodor






Groda i baddräkt inspirerad av 1920-talets badmode.


Först skulle grodan bli en holländsk fotbollsspelare, men så fick den bli en slipsgroda istället. Tyckte att det passade bättre.
Mönster: YlloTyll
Virknål: Boye 3 (2 för ögonen)
Garn: Loppisfyndat bomullsgarn (grönt, vitt och orange) + jasmine 8/4 (svart)


Som mustafa påpekade får korgjästa bröd snygga mönster, nästan som skådebröd. Men på mitt nybakta bröd fick inte så mycket mönster. Tips. Sesamfrön är väldigt gott att ha i och på bröd. 0,5-1dl oskalade sesamfrön per 7dl degspad brukar jag ha i.

7 kommentarer :

  1. Jag är så imponerad av alla som kan baka bröd, själv är jag urdålig på det... Gott ser det ut!
    Och grodorna är verkligen coola!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Stiliga grodor - ffa den med randiga badutstyrseln!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka roliga grodor! Och brödet ser mycket gott ut! Är teet klart? Ok, då kommer jag.

    SvaraRadera
  4. Vilka läckra grodor! :) Glada hälsningar/Ida

    SvaraRadera
  5. Å vad söta grodor :)

    Tack för inlägget om Studio Violet!

    SvaraRadera
  6. roliga och söta grodor...men jag kan inte hitta mönstret. Har du något tips?

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!