HELG!


Lapppppprojekt som ska bli en kudde.
Med inspiration av fantastiska AnnaO.

Första gången jag blockar en sjal. Vad händer? Jo, katten lägger sig på allt som ligger framme. Lite mysigt först...

... tills han börjar klösa... ARRRRH

Second hand-fynd

Second hand-fynd, flamsk för 25 pix. Det ni!

Ett snabbinlägg. Jag sitter framför datorn mellan 8 och 18 varje dag på jobbet, då har jag inte mycket lust till att hänga framför datorn på kvällen.

Härlig helg på er alla! Nu ska jag följa med min mamma på hennes helgkurs i sömnad av folkdräkter!!

4 kommentarer :

  1. Vilka fina loppisfynd! Hoppas helgen blir riktigt trevlig - låter mysigt med folkdräktssömnad :)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och fina fynd!

    Trevlig helg!

    Anna

    SvaraRadera
  3. Vad betyder "blocka en sjal"?

    Fin flamsk, sparar lite på såna. Jo, det gör jag faktiskt, även fast jag inte har så många än. Och du, det där du skrev om att sitta framför en dator hela dagarna på jobbet, sen äntligen sluta och så komma hem och slå på en dator igen... Jag känner igen mig så väl i det hela! Hoppas kursen var kul!

    SvaraRadera
  4. Ulrika: Ja pust vad man kan bli datortrött. Att blocka innebär att man fuktar/blötar det man stickat och sträcker ut det på tex skumgummi och fäster med nålar i hörnen. Det gör man för att det inte ska krympa när det är blött och för att det ska bli slätt och fint.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.