Beroendeframkallande / To become an addict





Ur Lantliv nr 1 2010

Under senhösten eller kanske tidigvintern blev jag tillfrågad att bli månadens blogg i Lantliv. Och då blev jag det. Konstigt att se sin blogg i tidningen sådär. Men hemskt roligt. Jag jämför mitt mitt enorma behov av att handarbete med en träningsnarkomans behov av träning. Lustigt nog var det två andra som precis beskrivit sig på samma sätt. En som en sockaholic och den andra jämför mormorsrutor med knark. Jag röstar för att man börjar med ett nytt projekt byter ut sprutor mot stickor och virknålar, istället för sprutor mot sprutor. The revolution is being handmade!

Last year I was asked to be the blog of the month in the swedish magazine Lantliv (swedish for Countryside life). And so I am. Strange to see my blog in print, but I like it. In the text I compare my need for crafting to a workout addict need for training. Others have recently confessed to be sockoholic and granny square addict. The revolution is being handmade!

12 kommentarer :

  1. Så kul att du var "månadens blogg"! Och ja, visst är det beroendeframkallande :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du blev Månadens blogg! :)
    Jag skulle också kunna vara med i AH (Anomyma Handarbetare). Jag har alltid NÅT i händerna och tänker på sånt pyssel mest hela dagarna. Just nu är det overlocken som är nya drogen, nyss var det min "Ripple-pläd", så jag är nog blandmissbrukare, jag... ;)
    Att handarbeta är som terapi, man blir lugn och får återkoppling/kick/rus direkt när man sätter händerna i något.

    SvaraRadera
  3. Underbart! Det är faktiskt som ett beroende... får jag inte sitta minst en rejäl stund om dan med min garnkorg bredvid mej och stickor eller virknål i händerna ... då blir jag skogstokig! Funderar på att skapa en flickrgrupp "sockaholic"... Flicker är jättekul har jag kommit på! Att jag inte gått med där tidigare?

    Ha det gott!
    MiA

    SvaraRadera
  4. Aaaah! Grattis!

    Känner att jag inte har gjort något på några dagar, så nu behöver jag en "fix" med overlocken igen! ;-) Det värsta är ju när man har det inom räckhåll och då försöka bestämma sig för att "nej, jag ska inte pyssla nu, jag måste städa"... Oftast räcker inte viljestyrkan!

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja, nog verkar vi vara många som är beroende!

    SvaraRadera
  6. Javisst är det kul, sjukt kul...och det kan som sagt lätt bli en mani!

    SvaraRadera
  7. Grattis! Gillar din blogg också.

    SvaraRadera
  8. Grattis till utnämningen och du har helt rätt, handarbete är beroendeframkallande!

    SvaraRadera
  9. Tjoho och grattis! Jag läste tidningen i går kväll och hittade Dig där! Roligt för Dig! HURRA!

    SvaraRadera
  10. Grattis!!

    Kul att få lite erkännande, mormorsrutor som knark? hmm ja det stämmer rätt så bra man blir helt fast. Och tur e ju det. Ska man göra en filt så ska man. :)
    Kram på dig

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.