Små byggstenar / Small building blocks

virkad disktrasa

virkade disktrasor

Som med små byggstenar byggs virkningen upp; en stolpgrupp åt gången, som liksom flätas samman till en stor enhet. Det är enkelheten som gör mönstret så vackert. Och beroendeframkallande. Förra lördagen lyckades jag virka en hel disktrasa eftersom jag inte kunde lägga den ifrån mig. Den fick följa med på tunnelbanan, kalaset, bussen och på middag hos syster. Virka virka virka.

Vackrare disktrasor får man leta efter.

Mönster: 365 saker du kan slöjda
Virknål: Boye 2
Garn: lingarn

With small building blocks the crochet dishcloth is built. One group of double crochet at the time, braiding into a larger entity. It’s the simplicity that makes the beauty here. And the addiction. Last Saturday I managed to crochet a whole dishcloth since I just couldn’t put it down. It came with me on the subway, the birthday party, the bus and dinner at my sister’s place. Crochet crochet crochet.

Pattern: 365 saker du kan slöjda
Crochet needle: Boye 2
Yarn: Linnen yarn

3 kommentarer :

  1. Låter nästan lite farligt det där... ;-)

    Är inte så många dagar på övertid (ännu) men då detta hela tiden kännts som en bäbis som skulle komma med buller och bång i förtid redan så känns de här dagarna fullt tillräckliga!

    SvaraRadera
  2. Med en sådan där fin trasa i lin kan t o m att torka spilld mjölk vara en fin upplevelse...

    SvaraRadera
  3. Jag kan riktigt se dig ...virka virka virka överallt - precis som den där stickfilmen som jag har på min blogg ;-)

    Tänk när jag äntligen har kommit till Skagen......så är det regn, regn, regn...fy f...usch ska jag säga istället...
    ha det bäst!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.