När andan inte faller på / No inspiration

broderi
garn

Eftersom jag ska hålla en kurs i grannlåtsbroderi så tänkte jag att jag skulle brodera upp några exempel som kursdeltagarna kan ha som inspiration. Men alltså, ni vet känslan som infinner sig efter en resa, mätt på intryck, brist på sömn, ingen mat i kylskåpet och lägenheten (i mitt fall bara ett enda rum) belamrad med smutstvätt och annan bråte. Så trots att jag laddat fotoalbumet med inspiration från resan och plockat fram garner i regnbågens alla färger, så är det just inspiration som jag saknar. Ändå lyckas jag komma igång med ett litet broderi, men det känns liksom själlöst. Och påtvingat.
Kanske behöver jag bara sova på saken. Ladda om. För imorgon så kör broderikaféet igång igen. Härligt härligt ska det bli att träffa alla igen. Det känns riktigt fint att ha ett nätverk av brodöser i Stockholm, och att få träffa dem så ofta som varannan vecka. Fint som snus är vad det är. Imorgon sitter vi vid två fönsterbord på Café Panorama mellan 17 och 20 för dig som vill titta in.

All these impressions from last weeks trip. But no inspiration or energy to embroider. I wanted to make some examples to show at the course that i’m giving later this fall. But the outcome just feels forced and lacks the feeling of joy.I guess that’ll have to wait until I’ve me and myself and the messy apartment in order. And had a good night sleep.

4 kommentarer :

  1. Visst måste man låta sig tappa inspirationen ibland. Jag lovar att du får tillbaka den när annat runt omkring dig faller på plats. Och gissa om jag hade anmält mig till din broderikurs om jag bodde i faggorna... Gaah! Att man bor så långt bort från där det händer ibland!

    SvaraRadera
  2. Underbara - riktigt fantastiskt underbara inspirationsbilder från Norge!

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är just det du behöver, att gå på broderikafé! :)

    SvaraRadera
  4. Inspirationen brukar dyka upp. Bara man får vila lite. Jag måste ibland städa innan jag kan jobba, det kan vara förlösande för kreativiteten.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.