Garnfrossa / Yarn gormandize

Bragegarn

Jag fick behärska mig så att jag inte köpte upp hela butiken, särskilt klädet är ju jag svag för. Som godis i alla möjliga färger. Till yllebroderikurserna har jag köpt ylletyg, bragegarn (tvåtrådigt), fårögarn (entrådigt), tapisserinålar med udd, små sybågar (lätthanterliga för de mindre arbetena) och en prickare (skräddarsyl för mönsterprickning). Mumma för själen. Nu ska allt packas i lagom stora paket.

Om ni är nyfikna på yllebroderi, men tycker det är för dyrt att gå kurs på Slöjdhuset så kan ni komma till Nordiska museets Galen i Garn-dag den 2 oktober. Där kommer jag att hålla i två stycken provapå-kurser och sitta vid ett informationsbord. Kom och säj hej till mej!

I had to constrain myself so that I wouldn’t by the entire shop, I’m especially weak for the woollen fabrics in the colors of the rainbow. I bought some stuff for the woollen embroidery course though: yarn (2- and 1-ply), tapestry needles – which make me think of Carole King, small hoops and a bodkin (to make the pattern). Yum yum for my soul. Now I’m gonna pack everything in good sized packages.

Vadmal
Sybåge

6 kommentarer :

  1. mums! De är verkligen som godis ! Vilka fantastiska garner , vill ha.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga kurser du verkar hålla i. Bra att de är på helger. Jag ska se om jag har möjlighet att gå på någon av dem. Man måste nog skynda sig att bestämma sig för jag ser att en av kurserna redan är fulltecknad. Kul!

    SvaraRadera
  3. vilka härliga garner ...de ser jag fram emot att sätta synålen i...nä fel trä i synålen..nä hur blir det nu då...? ha det bäst bland garnerna hur som helst ;-))

    SvaraRadera
  4. Jag har tänkt det förr och tänker det igen - attans att jag ska bo så långt bort från stora staden!

    SvaraRadera
  5. Önskar jag hade lite mer tid. Kursen lockar verkligen.
    Tack för lycka till-et också. Vi kommer att ha lika snygga och varma handleder handleder framöver!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.