Duktiga grannlåts-kursare

grannlåt
Klassiska former inom folkligt broderi.

Grannlåtskursen är över för den här gången. Kursdeltagarna var jätteduktiga och behövde inte mycket vägledning utan snarare kom-igång-inspiration, och det kändes det som att jag hade att erbjuda dem. Och så inspireras man ju av varandra, här är ett urval av allt som skapades (det vill säga de bilderna som inte blev helt kassa i lysrörsbelysningen).

The embroidery course is over for this semester. The participants were all very talanted, this is what they did.

grannlåt

anna

Hedvig handarbetar
Mobilfodral av Hedvig handarbetar.

IMG_1308
Blivande marsma

IMG_1312
Pulsvärmare to be.

IMG_1313
Pysselfarmors pulsvärmare

IMG_1316

Hoppas vi ses på broderikaféet på torsdag!!

Hej så länge! :: Hey, so long!

4 kommentarer :

  1. Det här gillar jag! Blir glad över dina bilder på färgsprakande inspiration :)
    Annika

    SvaraRadera
  2. Åh, de gör mig så glad och inspirerad alla era grannlåtsbroderier! Underbart! :)

    SvaraRadera
  3. Ska brodera på caféet så att nålen glöder...vill gärna ha muddarna klara så att jag kan skryta på stickeventet i helgen ;-))

    då vet jag - burkar samlas....
    ;-)

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.