:: på jobbet ::

nålbrev
nålbrev
Ett nålbrev som jag sydde för något år sen. Det har blivit liggandes eftersom jag sydde den samtidigt som jag sydde min första marsma, och marsman var den som blev min följeslagare i vardagen. Nu ska nålbrevet flytta till jobbet tillsammans med en trådrulle eftersom jobbarkompisar då och då knackar på dörren och undrar om jag har nål, tråd, snöre till att binda upp en krukväxt, laga spruckna byxor, peta ut sticka ur fingret osv. De verkar tro att jag bär med mig sådana saker jämt. Humor! Och då får jag ju ta och leva upp till deras förväntningar.

5 kommentarer :

  1. Tja, det finns ju värre rykten som kan florera om en än att man alltid har nål och tråd redo!

    Tack för tips och erbjudande ang. ylletygerna! Ska kolla vad jag kan hitta här i trakten. Är utbudet skralt så vore det super med lite shoppinghjälp!

    SvaraRadera
  2. Haha! Klart du ska leva upp till de förväntningarna!

    SvaraRadera
  3. Tänk vad folk kan få för sig, men som sagt ovan...är det inte "värre" så ;-))

    SvaraRadera
  4. Tänk , när jag ser ditt nålbrev så tänker jag att jag behöver nog ett till......det var så fint , jag vill också göra ett sånt !!!

    SvaraRadera
  5. Kan förstå förväntningarna. Du heter ju "med nål och tråd" =)

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.