:: projekt måla lampa ::

lampan
Ett icke slöjdrelaterat projekt smyger sig in här på bloggen. På semesterns sista dagar fick jag för mig att jag behövde en förnyelse i vardagen inför höstterminens start. En sen kväll började jag därför möblera om här hemma (så mycket man nu kan möblera om i en etta) och så fick jag för mig att lampan som bara stod i vägen skulle få ny färg. Med risk för att alla teak-älskare ska få gåshud så fick alltså lampan ett lager färg.
skärmen
Efter ett besök i färgbutiken och ett på IKEA fick jag en helt ny lampa. Den gamla röda lampskärmen hör egentligen inte alls ihop med foten, de köptes separat på en second hand-butik i Gnosjö (av alla ställen). Det känns faktiskt som att den nya mindre skärmen passar bättre i storlek. Svart kan ju tyckas som ett ganska trist färgval när alla andra målar sina möbler i knalliga färger. Fast jag tänkte att det är snyggt ihop med mässingfärgen och för att jag redan har hyfsat mycket färg hemma så jag ville ha något som inte stack ut för mycket.
foten

10 kommentarer :

  1. Jeg syns den lampefoten ble fin som svart, og skjermen var absolutt bedre i form enn den andre!
    Lykke til videre, jeg kikker innom av og til.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar ju teak och tycker att den var snygg innan också, men den gjorde sig mycket bra även som svart! Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också den var fin innan, men även på sånt som är fint kan man ju tröttna :P

      Radera
  3. Snygg i teak men svart blev också väldigt bra! Och vill msn ha tillbaka teaken så får man väl slipa bort färgen igen. Inte svårare än så!

    SvaraRadera
  4. Den blev väldigt mycket snyggare så här!

    SvaraRadera
  5. Det blev ju fint! Även om jag egentligen är en sån som gillar teak som den är..

    Men du, jag bläddrade genom din blogg och såg din tavla med flygbildsfågeln. Det är det finaste jag sett på länge!
    Två bra saker i skön förening. Fågelbroderi hjärta flygbild.
    Gillar kartbroderierna mycket också. Du är bra!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.