:: fredagsditt och datt ::

tiger

Eftersom jag hade rätt många semesterdagar sparade så tyckte jag det var gött att lyxa till det med lite ledigt. Att ta semester en torsdag och fredag för att förlänga helgen kan verkligen rekommenderas. Idag blir det långfrukost, second handbutik och lite ärenden som man annars inte orkar på vardagar efter jobbet. Igår spenderade jag en massa timmar med att pricka upp yllebroderimönstret och hann trycka upp det innan det var dags för Broderikaféet. Så jädrans kul att vara igång med ett nytt projekt, ni vet när det pirrar lite extra i magen för man vet att man har hela härligheten en lång tid framför sig. 
 

sockar

Andra saker man kan göra på mitt-i-veckan-semester är att redigera bloggfoton i Lightroom, fästa raggsockstrådar, fotografera den färdiga tvålen som jag gjorde för ett tag sedan och så ska jag förhoppningsvis hinna quilta färdigt hexagonlapptäcket och montera det. Quilta är för övrigt MYCKET svårare än jag hade föreställt mig, och då hade jag ändå förberett mig på att det skulle vara pilligt. Baksidan av lapptäcket kommer ju inte bli snyggt alltså. Men det är sånt man får leva med. 

Nu ska jag fortsätta njuta av min ledighet genom att sörpla kaffe i soffan och brodera lite mer tiger. Och så klurar jag på bra återbruk- och pysseltips till Metamorphosis utlottning.


tvål

2 kommentarer :

  1. Åh jag vill också göra tvål!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är gött med lite långhelg ibland. Perfekt att hinna fästa trådar som aldrig blir av annars :)

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.