:: fjäderlika blad ::

stolsdynan yllebroderi
Med tulpaner och blad som påminner om påskfjädrar vill jag önska er en glad påsk. Min påsk är fjäderfri eftersom jag inte äger något påskpynt. Var kommer fjädrarna som vi sätter i påskriset egentligen ifrån? Och när jag läser nyheten om massavlivningen om tuppkycklingar som släppts lagom till vår äggätande högtid så vill jag mår jag illa, får ont i magen och funderar på att sluta äta ägg tills de löst det menlösa dödandet av små liv.

stolsdynan yllebroderi

stolsdynan yllebroderi

3 kommentarer :

  1. Superfint broderi som vanligt :) En vacker dag ska jag ha egna höns och de äggen kommer smaka både i munnen och samvetet! :)

    SvaraRadera
  2. Dina broderiskills alltså... Så himla fint det ser ut!

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Jag måste spara bilderna i min tankebank.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.