:: några dagar på Österlen ::

Ales stenar

Sandhammaren

Glimminge hus

Orelund

Rapsfält

Borrby

Stugan

Skymningen
Bäckhalladalen, Simrishamn

Väldans mycket tack för de fina kommentarerna till både harlekinmarsman och Deco-koftan, jag blir alldeles rörd av allt fint ni skriver. Igår kväll kom pojkvännen och jag hem från några dagar i Lund och på Österlen. Mina föräldrar har just gått i pension och ska flytta från Lund till stugan på Österlen så det kändes bra att hinna se stan en sista gång innan den fasta punkten i uppväxtstaden är borta. Skåne visade sig från sin bästa sida med blommande körsbär, rapsfält och blå himmel så jag kände mig extra stolt att få visa upp Österlen eftersom det var Peters första besök i Skåne. Det visade sig vara riktigt roligt att turista eftersom jag själv inte sett de klassiska turistmålen som Ales stenar och Glimminge hus sen barnsben.

2 kommentarer :

  1. Dit åkte jag gärna nu... Tack för fina bilder ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har visat på din blogg den senaste tiden. Fantastiskt fina bilder, fint stickat och broderat.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.