:: den lilla randiga ::

den lilla randiga tröjan

Precis som många kvinnors garderober innehåller den lilla svarta, dvs en svart cocktailklänning, så tänker jag att varje barngarderob bör innehålla in randig stickad tröja. Fast i själva verket så kan det hända att jag helt enkelt stickar sådana tröjor till barn som jag egentligen skulle vilja ha själv. Den här sjömansrandiga lilla tröjan fick min brorson i julklapp.

den lilla randiga tröjan

Eftersom barn ständigt är i rörelse så tänker jag mig att en tunn och smidig ulltröja passar bra att ha både inomhus och utomhus under jackan. Jag började sticka på tröjan kort efter att min Charlotte med fickor blivit klar så jag var bara tvungen att lägga till en ficka på denna också. Tänk att man är 2 år och har en liten hemlig ficka att samla skatter i. Kanske en kastanj eller en legobit. Jag tänker mig att fickan är praktiskt taget hemlig eftersom den nästan inte syns och för att insidan också är randig. 

den lilla randiga tröjan

Garn: Ljusgrå supersoft från Magasin Duett och blå Tides uld-silke från Makeri 14
Mönster: Flax light,  info om ändringar för att passa garnet på min Ravelrysida
Stickor: 3mm till kroppen och 2,5 mm till mudden


den lilla randiga tröjan
den lilla randiga tröjan

7 kommentarer :

  1. Enig! Stripetrøyer er klassiske og trengs i alle garderober. Tommel opp for lommen!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar fickan! Hela plagget faktiskt, hade verkligen velat ha en prick likadan. Små randiga tröjor får mig alltid att tänka på Mumindalens homsor och Too-ticki och jag tycker de är bra stilförebilder. Vore kul att se dig göra en version i egen storlek! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte faktiskt påToo-ticki när jag stickade den :)

      Radera
  3. Personligen tycker jag att randiga tröjor är ett viktigare inslag i garderoben än små svarta klänningar, för alla åldrar. Det här var ett särskilt fint exemplar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja den randiga tröjan är ju något du kan använda varje dag plus att det är ett roligare plagg. Fast jag tycker att svarta klänningar är rätt praktiska eftersom de passar till så mycket olika tillställningar

      Radera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.