datorcase





Jag och min kompis behövde varsitt fodral till datorn, så vi gick på stan och tittade i affärer och konstaterade att de är ju ganska dyra. Kompisen (Linnzan) tyckte att vi kan ju sy oss ett eget fodral. Sagt och gjort.

Först syr du ytterpåsen i lagom storlek (mät på datorn). Sy fast blixtlåset.
Istället för att köpa fodrat innertyg sydde jag in en gammal frottéhandduk tillsammans med innertyget för att få lite stadga (det blev dock inte så värst stadigt). Innerpåsen sys i samma mått som ytterpåsen. Innerpåsen vändsys på överallt (till och med i blixtlåsets sömsmån) och alltihopa kan sedan krängas ut och in om du lämnat ett hål på sidan i innerpåsen.


Jag kunde inte låta bli att brodera lite på min.

1 kommentar :

  1. Hej! Jag är nybörjare så det skulle vara kul med ett mönster. Du är dene enda bloggen med en vettig beskrivning! Tack för en bra blogg som är enkel att förstå.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.