mjukisdress






Tyget har hade jag liggandes hemma, jag köpte det på second hand för några år sedan. Det är ju jättefint, men jag visste inte vad jag skulle sy av det. Men när min systerson fyllde 1år och jag inte hade så mycket kvar av studiemedlet så passade det ju bra att sy en mjukisdress till lillkillen. Jag hade inget mönster på bebiskläder, så istället lånade jag en bebiströja och ett par tights av en kompis med barn. Eftersom kompisen också syr så hade hon lite passande redan gjort ett eget mönster av tightsen som jag fick låna. Tacksamt! Tröjan ritade jag av, med bakplåtspapper istället för mönsterpapper.

En tryckknapp i kragen för att den lättare ska kunna träs över huvudet.
Muddar i ärmar och nedtill.
Trikåtyger är enkla och tacksamma att sy i sålänge man undviker stickningar och andra synliga sömmar.

Det är viktigt att de är höga i midjan eftersom blöjrumpor är stora.
Muddar nedtill och i midjan. I midjan sydde jag två spår för resårband (vanlig smal variant)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.