korsstygn på stramalj ... uppföljning II

Nu börjar det närma sig slutet på stramaljbroderiet. Blobbarna tar form. Sista veckan har jag suttit och lyssnat på talbok samtidigt som jag broderar. Mysigt, mysigt, det rekomenderas sannerligen! På biblioteket finns massor med bra talböcker, både på cd och kassettband. Så fram med broderiet eller stickningen och din gamla bandspelaren, kryp upp med kuddar i sängen/soffan och tryck på play. Det är hur mysigt som helst.



Det mörkblå garnet har tagit slut, så jag har fått beställa nytt från Skånes Hemslöjdsbutik i Landskrona. Jag var inne på deras sida nyss och såg att de hade uppdaterat den, så nu finns det bland annat bilder på det fina stenhuset som butiken ligger i. Det kändes en ilning i magen. Jag har jobbat som kak- och brödbagare på Hemslöjdens sommarkafé de senaste två somrarna. Men inte i år. Jag saknar att få vara bland all fin och färglad slöjd hela dagarna.

Jag vill inte att broderiet ska bli färdigt så snabbt, det går för fort. Jag vill dra ut på njutningen lite till, precis som med en riktigt bra bok. Samtidigt så vill jag ju se resultatet, och få montera kudden. Ett dilemma. Äta kakan men ändå ha den kvar...

1 kommentar :

  1. Den kommer att bli så himla fin! Jag har en utmaning till dig på min blogg!!!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.