Titta jag är i tidningen!

Jag blev kontaktad av en journalist på Expressen för några veckor sen, de ville ha med mig i en artikel om korsstygn. Och idag kom resultatet i tidningen. Det står inte egentligen inte så mycket om korsstygn och broderi, men det är såklart väldigt kul ändå. Bra att handarbete fått sig ett uppsving. Jag tror att människan mår bra av att handarbeta, vi får avslappning och vi kan föra tankarna vad som finns i våra händer i nuet istället för att tänka på igår, imorgon eller nästa vecka, månad... som vi faktiskt har en tendens att göra.

Mer handarbete åt folket!

Kika gärna in på deras hemsida och läs artikeln.

Idag var jag och två kompisar, Karin och Linnzan, på utflykt till ett stort Emmaus nära Björklinge norr om Uppsala. Vi hade hört att det skulle vara ett bra ställe för fina fynd, men jag blev väldigt besviken. Mycket saker, men tyvärr inte mycket att ha. Men så är det ibland. En fin tekopp hittade jag i alla fall. Tekoppar och kaffekoppar kan jag sällan hålla mig från att köpa...

2 kommentarer :

  1. Jättebra ju! Man ska ta alla chanser att lobba för det man gillar, särskilt om det är handarbete. :)

    SvaraRadera
  2. Det var så himla skojsigt att läsa om dig i tidningen!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.