Det våras för necessärer



Söndagen spenderades drickandes kardemummasmakande latte i sällskap av Linnzan. Jag sydde ytterligare en härmapad 10-gruppen necessär, till min mamma den här gången. Den förra hittar du här. Jag inser ju att ordet "härmapad" bara är en omskrivning av "kopia", men det känns på något sätt bättre att säga härmapad. Kopia, eller plagiat (ännu värre!!) låter som att det rör något som är olagligt.

Nu ändrar jag lite i beskrivningen som jag gjorde förra gången eftersom jag kompleterat med bättre bilder. Så mitt längsta inlägg hittintills blir kanske ännu lite längre.

5 kommentarer :

  1. Hej!

    Tackar! :)
    Jag gör mina bakgrunder själv. Har tyvärr ingen aning om vart man kan hitta gratis bakgrunder. För det mesta vill ju folk ha "royaltis" för..

    SvaraRadera
  2. Jag glömde skriva att du gärna får vara med i min tävling jag har på bloggen :)
    Där du kan vinna en jättehärlig bebisbok. Perfekt att ge bort om man inte har användning för den själv :)

    SvaraRadera
  3. härmapad är bästa ordet, inspirerad av är ett annat ord för det, så gör vi alla, man kan inte uppfinna hjulet längre och härligt är väl det! jag fattar inte ett ord spanska eller portugisiska så jag vet inte vad det var för kommentar på min blogg:) lite kul! Sara

    SvaraRadera
  4. Åh, jag älskar 10-gruppen-necessärer - har slitit ut flera.
    Vad fint du syr!! Eftersom de säljer sina tyger metervis så må det väl vara hänt att man syr lite egna alster...
    Och åh, vilket kul jobb det där för Abisko. Jag tycker också att din logo är fin men att texten kanske skulle flyttas/ändras lite. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Du vet väl att härma någon bara är den ärligaste formen av smicker...

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.