Ett styng av stygn



Helgbroderi. Jag sa att jag tycker om att brodera blad. Jag tycker om att brodera kala grenar och träd också. Ska bli en liten necessär.

Det har varit en kulturell helg. Lördag: Stockholm Furniture Fair, bilder från Designbaren av Camp Site kommer, och idag söndag Vårsalongen Liljevalchs. Mycket fint och roligt på vårsalongen, det går inte att sammanfatta i ett kort blogginlägg. Gå och se den själv istället.

Nu ska jag brodera vidare och lyssna in mig på Antony and the Johnsons nya skiva och låta mig beröras av Antony Hegartys sång.

6 kommentarer :

  1. Två tågtimmar och en lördagsfilm. Den är inte så stor bara 12x16cm.

    SvaraRadera
  2. Fint det blir och vad kul med lite utställningar ! Jag har också broderat i helgen men har inte lagt ut det på bloggen ännu.Kommer inom kort.:-)

    SvaraRadera
  3. Jo, jag fick något slags ryck.. och så råkade jag hitta en väldigt bra länksamling :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Och kudden du bloggade sist är bara sååå läcker.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att sy blad. Så fort ett tyg har mönster av blad så blir jag alldeles mjuk och köpgalen.
    Jag har en gång sytt en jacka av riktiga blad (+ glycerol + sårspray). Den är förmultnad nu.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.