Sågad vägpinne? / Sawed road stick?

  vägpinne
Metamorphosis frågade ‘vad är lycka för dig?’ Här är min helglycka:
En halvmeter vägpinne låg o skräpade i vägrenen. Lagom cylinderstorlek för att bli mini-nåldynor? Ja men varför inte tänkte jag och tog fram fogsvansen.
Metamorphosis asked ‘what is happiness to you?’ This is my weekend happiness:
Half a meter road stick (you know with reflector on it) lying in the verge of the road. Good cylinder size to make mini-pincushions? Well, why not I thought and took out the handsaw.
glasknappar
Glasknappar från loppis, inte de billigaste, men de gick inte att motstå.
Glas buttons from a flee market, not a bargain, but I couldn’t resist them.
kastanj  flygplan havet tussilago
Promenad på Österlen där mina föräldrar har en stuga.
A walk on Österlen where my parents have a cottage.

2 kommentarer :

  1. Underbart, jag glädjer mig till att se transformationen av en vägpinne!

    SvaraRadera
  2. låter som många lyckliga bitar det där! Det ska bli spännande att se vad reultatet blir! :-)

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.