Hemläxa / Homework

påse insidanpåse påse

Jag fick hemläxa i slöjdhandledarutbildningen som jag går i. Läxan var att brodera klart en liten lapp med mina initialer med påläggsöm (eller applikation som jag förenklat brukar säga). Mina initialer blev ganska små så jag klämde dit årtal också. I läxan ingick också att sy en påse av lappen. Så det har jag gjort. Men den har inte fått sin snodd att dra ihop påsen med än. Snodden är nästa del i hemläxan. Jag ska tälja färdigt en slynggaffel och sen lära mig att slynga – att göra en snodd med mitt nya redskap. Kolla här och här.

I got some homework in the crafts teacher course I’m attending. The homework was to finish an embroidery labeled with my initials with applications. My initials turned out quite small so I squeezed in the year aswell. The homework also included to sew a bag out of the patch. So I've done that too. But it has not hasn’t gotten its cord yet. To make the cord is the next part of the homework. I'll have to finish carving a slynggaffel and then learn to slynga - to make a cord with my new gear. Check it out here and here.

5 kommentarer :

  1. Vilken skojsig läxa som gör mig lite avis faktiskt! Låter liksom mycket roligare än mina egna läxor... ;-)

    SvaraRadera
  2. Så fint! En slynggaffel hade jag inte heller sett förut, men det ska bli kul att se ditt resultat!

    SvaraRadera
  3. Vad fin! Det ska bli kul att se vad ni mer får för läxor (du inser väl att jag går utbildningen indirekt via dig va?)! :)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det låter. Med hemläxor, trodde aldrig jag skulle säga det...

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.