Broderikafé

Kulturhuset Stories
Kulturhuset Stories.

Kaféet Stories på bottenvåningen på Kulturhuset. Det ligger centralt och enkelt att ta sig till, därför är det här vi till att börja med ska ses. Och självklart är alla broderier välkomna att tas med, inte bara yllebroderier. Men jag vill att vi håller oss till broderi – stick- och virkkaféer finns det ju så många av. Eller hur!

Kafé och bibliotek på Kulturhuset stänger kl 19 alla vardagar utom på torsdagar då de stänger kl 21. Därför var valet av dag enkelt. Jag har pratat med både kaféet och biblioteket och har fått okejat att hålla till hos dem.

När? 2 december, kl 18
Var?
Stories på bottenvåningen på Kulturhuset
För? Alla som vill brodera!

Kånkarong frågade om bebisar är välkomna – såklart de är!

Brodöserna är hitintills: Stratus, bara Lova, LottaB, Emelie, birgitta, Sisters in Yarn, Pysselfarmor, Y, Karin, Marie, Helena, Hedvig, Kånkarong

Tillägg: Var är alla broderande killar? Kom kom ni också!

yllebroderi

Jag brukar inte synas med ansikte på bloggen, det känns mer privat så. Olika händelser denna veckan har dock fått mig att fundera på att byta inställning. Tack vare att systrarna syns på foto på sin blogg Sisters in Yarn kunde jag prata med dem på Karins releaseparty. Jag kände också igen Maria, som jag dock inte hann prata med. Tydligen missade jag en massa bloggare efter vad jag sett om alla blogginlägg från releasefesten (en liten bit av mig tittar till exempel fram här). Vad göra? Det är väl bara att komma ut ur garderoben. This is me. Hej hej!

IMG_7934

Vad kan vi göra med brodöser i resten av Sverige då?
En kontaktannons för broderikafé? Varför inte!
Alltså, brodöser söker likasinnade att dela sin lust till stygn och tid med: 
Anda (Luleå), Textil stil (Göteborg), metamorphosismiaring (Skåne),  Maria (Piteå), Anna (Umeå), Assi (Dalarna).

22 kommentarer :

  1. YAY! Vad roligt! Jag kommer! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är kille och handarbetar men har ännu inte riktigt vågat besöka ett stick- och handarbetscafe då det kanske blir lite som tuppen i hönsgården och det gillar jag inte haha.

    SvaraRadera
  3. Jonas - Hurra en kille!!
    Jag lovar att vi inte bits. Och varför inte hänga på detta tåget? Ingen i detta gänget känner varandra, så vi är alla nya.

    SvaraRadera
  4. Låter härligt med brodericafé! Hoppas ni får det mysigt!

    SvaraRadera
  5. Åh va roligt! Jag och min kompis Matilda kommer och broderar lite yllebroderier : )

    SvaraRadera
  6. Tack för att jag får se dig!
    Måste kolla på mina foton från boksläppet, om du kanske syns där.

    SvaraRadera
  7. ÅÅhhh vad kul det låter, jag hoppas ni får riktigt roligt och att någon kanske tar något kort så vi som sitter hemma och syr den broderikvällen kan titta efteråt, nästan lika bra som att vara där.

    SvaraRadera
  8. Ska försöka komma, hade ändå tänkt åka till Stockholm någon dag snart.

    SvaraRadera
  9. Låter jättetrevligt! Är ingen broderare, än, men skall gå broderikurs i vår...

    SvaraRadera
  10. Som sagt var, hade jag varit i närheten hade jag kommit jag med! :-)

    Nu får jag sikta på att sympatibrodera istället... har ju faktiskt sytt i ordning den väst jag tänkt brodera på! Har bara funderingar på om jag ska sätta kantband på den eller ej? Eller om jag ska brodera lite längs kanten och nöja mig med det? Vad tror du som sytt mer i ylle?
    (västen är sydd av en maskintovad ylletröja)

    SvaraRadera
  11. Jaa, vad kul att det blev på en torsdag för då kan jag. Till våren kommer jag dock antagligen undervisa då men det är väl ett senare problem.

    Jag har smygstartat lite nu med ett av Karins broderikit nu också.

    SvaraRadera
  12. 2 december är dagen efter det är tänkt att den här bebisen ska komma så jag får hålla koll på era träffar och förhoppningsvis hoppa in lite längre fram. :)

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Oj vad skoj!! Skulle vara jättekul att komma förbi, dock har jag aldrig broderat i ylle men det ser så fint ut! Jag skall kolla "schemat" återkommer!

    SvaraRadera
  14. Kan inte den 2 december men kommer gärna med nästa gång. Har ni bestämt hur ofta ni ska träffas?

    SvaraRadera
  15. Jag hade tänkt att jag helt magiskt skulle hinna komma igång med något broderi tills på torsdag men det kommer nog inte riktigt hända.. står erbjudandet kvar om att ta med provlappar? Tror att du skrev det från början? Skulle nog behöva lite tips.

    SvaraRadera
  16. Jag kan inte komma på torsdag, det krockar med annat hemma. Men glöm inte bort mig, jag vill komma nästa gång. :-)

    SvaraRadera
  17. Jag tycker att det är kul med korsstygnbroderier. Är jag också välkommen?
    Vilken superfin blogg du har, blir verkligen inspirerad av din energi!

    Hälsningar Camilla

    www.frokensotspyssel.blogspot.com (där har jag bara virkade saker än så länge...)

    SvaraRadera
  18. hoppas ni har det jätteroligt just nu. Jag har fastnat i soffan hemma. Tre nattjourer och ett julbord är allt jag pallar den här veckan. HOppas, hoppas det blir fler chanser. Jag har mängder planer

    SvaraRadera
  19. Hej igen! Min rossliga hals gjorde att jag valde att stanna hemma denna gång. Det känns lite surt :(
    Ser fram emot nästa träff då jag gärna kommer. Hoppas att alla ni som var med hade jättekul! För min del kan vi gärna ha en klubb varje vecka, ha ha!

    Hälsningar Camilla
    www.frokensotspyssel.blogspot.com

    SvaraRadera
  20. Synd att du var sjuk, hoppas du är bättre nu och att vi ses den 16:e. Som du säkert har sett på olika håll så var caféet en riktig succe.

    SvaraRadera
  21. Å så kul! Jag ska se om jag kan ta mig till nästa träff.
    /Lina

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.