:: elva frågor från Ulrika ::

 Lite efter alla andra har jag klurat ut någorlunda vettiga svar på frågorna som Ulrika ställde häromsistens.

- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.
1. Om pengar inte vore ett hinder, hur skulle du vilja bo då?
Någon gång i framtiden vill jag ha ett hus med trädgård, men just nu skulle jag vara glad för att bara ha en egen lägenhet och slippa bo i andra hand. Det ultimata vore att ha ett stort kök med plats för att umgås och alltiallo-aktiviteter (läs: handarbete och allmänt pyssel). Sen skulle det ju inte sitta fel med en balkong där man kan mysa på helgmorgnar bland diverse odlingar av fröer som jag på måfå petat ner i jorden.


2. Vilket hantverk önskar du att du behärskade till fullo?
Broderi känner jag att jag har hyfsat under kontroll, så jag får säga att jag behärskar det tillräckligt för att hamna utanför listan. På listan får istället stickning (särskilt tvåfärgsstickning) och täljning hamna. Jag skulle grymt gärna bli grym på att tälja snygga kåsor och slevar. 
3. Vilken person har gjort särskilt intryck på dig och varför?
Det här var en svår en att svara på. Det är så många människor som gör starkt intryck på mig. Av många olika anledningar. Just nu på konferensen delar jag rum med en tjej som jag aldrig träffat förut. Hon kommer från Belfast, Nordirland, men bor just nu i Wellington, New Zeeland. Det klickade direkt mellan oss och vi har jättekul ihop här i Montreal. Hon är rolig och väldigt öppen i sitt sätt. Det är två egenskaper som jag värderar högt.
4. Om du kunde få åka tillbaka i tiden, till vilken tid skulle du återvända och varför?
Jag skulle hemskt gärna vilja se dinosaurier, så till Jura eller Krita skulle jag vilja åka.

5. Hur länge har du umgåtts med din äldsta vän? Alltså, äldsta som i känt längst.
Den person som jag känt längst är en tjej som heter Lollo, vi bodde på samma gata när vi var små och lekte tillsammans från det att vi var ungefär fyra år tror jag. Sen gick vi i samma klass hela vägen upp till vi tog studenten och hade följe till skolan varje dag i 11 år fram tills hon flyttade i tvåan på gymnasiet. Det är många skoldagar det! Vi träffas någon enstaka gång per år, men umgås inte direkt.

6. Vilket är det största big no-no, enligt dig?
Personer som pratar alldeles för privata saker i mobilen på bussen eller tåget. Och på facebook också för den delen. Ogilla!
 
7. När du träffar en ny person, hur presenterar du dig om du bara har ungefär en minut på dig?
Jag är som två olika personer, en på jobbet och en privat. På jobbet är det forskningen som kommer i fokus när jag kör min elevator pitch. Typ jag jobbar med hydrologi i kalltempererade klimat där det finns permafrost för att se hur kol tas upp och transporteras i grundvatten. Jag har haft tillfälle att öva det många gånger nu på konferensen. Om jag presenterar mig privat så blir det såklart en lång harang om hur mycket jag älskar att handarbeta och att det är min stora passion.  
8. Hur tror du att Victoria och Daniel har det inrett hemma på Haga?
När jag var liten så trodde jag att kungafamiljen bodde i en vanlig villa någonstans för inte kan man ju bo i ett så där stort slott. Jag betraktade slott mer som museum än som en bostad. När jag förstod att de faktiskt bodde på slottet försökte jag föreställa mig hur kungabarnen satte upp planscher från VeckoRevyn på väggarna i de där pampiga rummen med flera meter i tak och vackra gyllene tapeter. Det gick inte riktigt ihop i huvudet.. Jag tror att Victoria och Daniel har i alla fall en del av slottet som är inte är inrett med möbler som kräver att man ständigt måste ha glasunderlägg och där man faktiskt kan slänga upp fötterna på soffbordet utan att vara rädd att de förstör en släktklenod. Och möbler som tål lite kräk nu när de blivit med Estelle-bebis.
 
9. Är du en lyssnare eller talare?
Hmm, i mitt huvud så är jag en lyssnare. Eller jag tror i alla fall att jag brukade vara det. På senare år har jag börjat bli en person som har lätt för att snacka en massa. Förhoppningsvis har jag inte förlorat förmågan att lyssna helt. Jag ogillar personer som avbryter andra mitt i en mening, dessvärre så har jag en förmåga att göra det själv ibland. Att det ska vara så svårt att leva som man lär!

10. Finns det något klädesplagg som du på allvar tänker att du aldrig kommer att bära?
Tajts och tunika är inte min grej. Känns konstigt på nåt sätt.
'

11. Vad gör du om du får två timmar över? 
Handarbetar :)

Det verkar som att frågorna har cirkulerat ett tag, och de flesta bloggar som jag följer har redan blivit taggade. Jag har också på känn att de som blivit taggade och vill svara på frågorna har redan har gjort det,  men om någon känner för att svara så har jag knåpat ihop elva stycken här:


1. Vilken bok, som du läste som tonåring, minns du fortfarande med värme i hjärtat?
2. Vad har du för morgonrutiner?
3. Samlar du på något? I så fall vad?
4. Brukar du skriva julkort när den årstiden beger sig?
5. Vad gör du om du känner dig ledsen?
6. Vad gör du om du känner dig glad?
7. Ronja Rövardotter eller Pippi Långstrump?
8. Vilket är det bästa transportsättet?
9. Har du något favoritcitat?
10. Bästa sättet att smygträna?
11. Vilken är din favoritkrydda?  

3 kommentarer :

  1. Norpar dina frågor och svarar på dem, lite kul så här en trött fredagkväll... Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. I truly love youг blog.. Greаt colors & theme.
    Dіd уοu сreаtе thіs websitе yourself?
    Plеase reply bacκ as I'm trying to create my very own website and would love to learn where you got this from or just what the theme is called. Many thanks!

    Look into my web site; Massage prices
    Here is my web blog : myofascial release therapy

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.