:: harvest moon ::

harvets moon



harvest moon

Färdigstickad! Min nästan första kofta. Den första som är stickad efter mönster på riktigt, och på engelska. Trots några snubblingar på vägen så grejade jag det, det är nog det jag är mest glad över. Den har ju inte helt perfekt precis, men det skiter jag i för koftan är varm och skön och inte helt oäven att titta på. Garnet var mysigt att sticka i, handfärgat och lagom tjockt.

Mönster: Harvest Moon
Stickor: 4,5mm
Garn: Heaven’s Hand Wool Classic

16 kommentarer :

  1. Den ser jättefin ut! Djupt impad att du klarar av att 1: sticka.
    2: sticka efter mönster. 3: sticka efter engelskt mönster.

    SvaraRadera
  2. Och färgen var ju super!!

    SvaraRadera
  3. Jättefin, Elin!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Den var jättefin! Jag gillar faktiskt engelska mönster bättre än svenska. De förklarar ju allt, rad för rad, istället för att skriva "Avmaska två maskor på vartannat varv". -Menar de på vartannat rätt varv, eller på vartannat varv överlag? Jag får aldrig kläm på svenska mönster och får alltid repa upp. Engelska mönster är övertydliga och passar mig perfekt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är sant, jag stickar inte så ofta "stora" mönster så jag har inte så bra koll. Det måste ju bero på hur pedagogisk personen som skriver mönstret är också.

      Radera
  5. Nämen hallå, vad kul,
    då fick man ju hälsa på dig idag!
    Hejhej, vilken fin tröja du har:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej på dig! Ibland vågar jag visa upp mitt nylle ;-)

      Radera
  6. Gaaaaaaaaaaah så fin den e'!
    Läcker färg!

    SvaraRadera
  7. tjingelingen igen...apropå roositud så var det flera som funderade vad det egentligen var för typ av stickning så nu har jag googlat fram två filmer och så mönster

    ;-))

    SvaraRadera
  8. Toppensnyggt!

    Gillade snittet där med fickorna och kragen - enkelt men lite extra så där, och den blå färgen ser ut att passa dig jättebra!

    SvaraRadera
  9. Blev ju hur fin som helst!

    SvaraRadera
  10. Super fin! Jag gillar speciellt de rundade fickorna. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  11. Den ser jättefin och användbar ut!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.