:: Lejonborgen och yllebroderi ::

yllebroderi

Yllebroderandet på lejonborgen skrider framåt. Jag broderar mest på det på helgerna eftersom jag oftast är för trött för att välja färger och stygn på vardagskvällarna. Det är himla roligt att brodera något som jag ritat själv, och samtidigt ovant. I yllebroderiet är jag van att brodera andra brodösers mönster och behöver inte tänka på vilket stygn eller vilken färg jag ska välja. Även om jag använt typiska former och färger från gamla yllebroderier så blir det ändå tydligt att det är mitt broderi. Det är det som är ovant.  Jag har hunnit brodera ganska mycket sedan jag tog bilderna. Kan det gå för snabbt?, jag vill både äta kakan och ha den kvar!

yllebroderi 

yllebroderi

7 kommentarer :

  1. ÅH himmel, så vackert det blir!

    SvaraRadera
  2. Jag ser hur roligt du har och så fint det blir. Jag blir också glad av att se ditt broderi. Visa gärna mera snart.

    SvaraRadera
  3. Gud vad spännande! Bladrankan i mittersta bilden är jättefin!

    SvaraRadera
  4. Så läckert att få följa hur broderiet växer fram så där!

    ...och nej, jag tror inte att det kan gå för fort. I värsta fall får du kanske lov att rita upp ett nytt yllebroderi att sätta nålen i? ;)

    SvaraRadera
  5. Det ser alldeles underbart ut !

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Du broderar nog snabbare därför att du tycker det är så roligt med ditt eget mönster.
    Ha en underbar påsk.
    Nu är jag uppe i norr.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.