:: hemslöjd och fika ::

yllebroderi

Igår kväll när jag kom hem var jag dödstrött efter jobb och träning. Idag var det min tur att vara fixa fika, ställa i ordning och städa på hemslöjden, så någon sovmorgon fick jag inte. Den sega trötta  lördagsmorgonen vände snabbt och blev till en riktigt trevlig dag. Att fixa fika är sannerligen inte någon betungande arbetsuppgift och så fick jag sitta hela dagen och prata med stickande damer som gick kurs för Lotta och Madelaine, aka 2stickare. Broderiet fick följa med, ett nytt och lagom litet mellanprojekt medan jag klurar på vad nästa projekt ska bli. Nu ska jag ha en skön lördagskväll under filt.


yllebroderi

4 kommentarer :

  1. Älskar färgerna! De står verkligen ut och piggar upp en!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också färgkombinationerna, de lyser upp varandra så bra. Låter som om du haft en toppen dag med slöjdande/hantverk. Håller själv på att broderar, tvåändsstickar och läser om vartannat, det är ju så kul. Ha en härlig slöjdhelg

    SvaraRadera
  3. Låter som en klart lyckad dag . Härligt !

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.