:: hösten ::

stämplar

September och oktober har varit intensiva månader. Det har varit flytt och samboskap, stipendieutdelning, två kvällskurser i Stocholm och en helgkurs i Lund. Samtidigt är det full rulle på jobbet eftersom jag disputerar till våren så arbetsbördan (både mentalt och faktiskt) har ökat markant. På handarbetesfronten tycker jag inte det hänt så mycket men när jag bläddrar bland mobilbilderna hittar jag flera fina grejer som jag har gjort eller som är på gång just nu. Att plocka fram systemkameran och därefter redigera bilder har tyvärr hamnat långt ner på prioriteringslistan eftetsom jag haft annat att tänka på.

Till stipendieutdelningen och utställningen på Svensk Hemslöjd så hjälpte min syster mig att göra dessa superfina visitkort. 

visitkort

Jag gjorde stämplar för att pyssla med mina systersöner som jag egentligen ville leka själv med. Några veckor senare tryckte jag en 1årspresent som jag blev himla nöjd med.

tryck

tryck

kurs

Lund

Broderi

En eftermiddag förra veckan fann jag mig själv plötsligt sitta i en radiostudio på Sveriges Radio när programmet PP3 sändes. De snackade ihop en lista med Spotifyhyfs i äkta Magdalena Ribbing-stil och jag engagerades för att föreviga listan i form av en bonad. I brist på tyg fick det dock sys in på en kasse istället. 

Spotifyhyfs

Just nu har jag en liten bebiskofta på stickorna och jag har efter mycket motsträvighet från mig själv lärt mig att sticka tvåfärgat med en tråd i varje hand. Fortfarande är stickresultatet något ojämnt men avigsidan är snyggare än någonsin och det är väldigt roligt att sticka nu.

sticka kofta

3 kommentarer :

  1. jisses va fina visitkort! och kassen med hyfs var kul ! man kan väl lugnt hålla med om att det snurrar på med det ena och det andra

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint! Bodyn var verkligen häftig :)

    SvaraRadera
  3. Vilken händelserik höst du haft! Spännande att se vad framtiden har att ge... <3

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.