:: den bästa hufvudkudden ::

bonad

Får jag lov att presentera mitt första stora korsstygnsprojekt på räknelinne som är en bonad jag gav till min sambo i julklapp. Vi skojar ofta om det här taletsättet en god avföring är den bästa hufvudkudden som jag hittat i en bonadsbok jag har och därför kändes det fint att kunna hänga upp det på väggen. Jag har tidigare skytt korsstygn eftersom jag inte gillar räknemomentet men nu har jag insett att allt handlar om att hitta ett motiv som jag gillar och därför motiverar. Korsstygn gav mersmak och nu vill jag ha en hel vägg med bonader. Typsnittet kommer från en märkbok och fåglarna i ramen kommer från Korsstygnsbolagets fågelbok.

bonad

bonad

3 kommentarer :

  1. Fniss ! hjälp vad mycket man kan tänka på när man läser dessa rader .....

    SvaraRadera
  2. Giulia Enders bok "Charmen med tarmen: Allt om ett av kroppens mest underskattade organ" finns på min att-läsa-lista efter att jag såg henne på TV hos Skavlan igår. Bokens budskapet verkar vara ungefär detsamma som bonadens.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.