Övning ger färdighet... förhoppningsvis





Jepp. Nu får ni för andra inlägget i rad bevittna något som jag är sådär nöjd med. Håll ut. Fast det är ju å andra sidan första gången jag virkar en grytlapp, och första gången som jag virkar mönster med två färger. Det var en riktig aha-upplevelse när jag insåg hur man gjorde. Tack Fröken Elsa för hjälpen! Det är hennes mönster som jag använt också. Tänk att jag inte lärt mig virka med två färger varken i slöjden eller på min ettåriga textilutbildnign.

Eftersom mina kanter inte blev så prydliga så virkade jag en bård med fasta maskor runt. Det blev fyra hankar eftersom de har en tendens att gå sönder efterhand. Det finns ju roligare saker här i livet än att laga grytlappar.

Trots att jag inte är helnöjd med den så ska den ges bort i present samtidigt som grodan. Jag tränar mig nämligen i att våga ge bort egenhändigt gjorda saker (även de som inte är perfekta). Det borde ju blivt två grytlappar såklart, men jag hann bara med en.

Garn: Jasmine 8/4
Virknål: boye 3

8 kommentarer :

  1. Jättefina! De ser då helt perfekta ut, mottagaren kommer bli glad :)
    Blir nyfiken, har du låtit garnet följa med hela tiden, alltså att du virkar in den färg som du inte virkar med? Svårförklarat, hoppas du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  2. Den är ju superfin! Klart att du vågar ge bort den, mottagaren kommer bli jätteglad!

    Vad smart med hankarna! :)

    SvaraRadera
  3. Tycker den ser jättefin ut! Vad smart med flera hankar!

    SvaraRadera
  4. Tycker dina virkade prickar är jättefina! Och håller med överiga här, smart med flera hankar!

    SvaraRadera
  5. Så snälla ni är. Tack. Hon blev glad, hon behövde tom grytlappar. Och pojken fattade genast vad man kunde göra med grodan. Nämligen stoppa den i munnen.

    SvaraRadera
  6. Tycker också att grytlappen blev fin :)
    Och det är ju så - övning ger färdighet.
    Kul att du testade just mitt mönster :)

    SvaraRadera
  7. Jättefina! Snyggt med svart och grått :) Och himlans smart idé med fyra hankar! Både snyggt och praktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga grytlappar, snyggt med grått och svart!

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.