Fina askar / Pretty boxes

garner asken vit-svart-grå garntrasselIMG_5912-1

Igår var jag på Hemslöjden i Landskrona. Jag broderade på mitt yllebroderi, pratade med Eva och Anita i butiken och myste omgiven av massor av fint hantverk. Vi pratade om bland annat om Tönder-knypplingsfestival i Danmark (och hur annorlunda knyppling i Danmark jämfört med Sverige), en ny yllebroderibok som är på gång och jag lärde mig att det finns något som heter filé/pinnspets. Lär dig mer om filé här.

Eftersom Eva sett på min blogg att jag tycker om fina gamla askar så fick jag en hel samling gamla dmc-askar. Genast gick jag hem och sorterade mina garner efter färg.  Trasslet fick en egen ask.

Yesterday I hung out at the local traditional Arts and Crafts shop. I embroidered on my wool embroidery, talked to Eva and Anita that work in the shop. We talked about Tönder-lace festival in Denmark, the new wool embroidery book that’s soon coming out, and I learned that there is something called filet lace.

Since Eva seen on my blog that I like old boxes, she gave me a whole collection of old dmc-boxes. I went straight home to sort my floss by color. The tangle got its own box.

2 kommentarer :

  1. Hej! Har precis hittat till din blogg och gillart! Du måste berömma din mamma för det fantastiska broderiet, oj, oj oj vad fint. En pippitröja blev man ju sugen på nu också. Man kan ju aldrig få nog med projekt...eller?

    /Gudrun

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.