Lilla ringdynan / The small ring cushion

omonterad

På lördag är det vernissage för utställningen Kronor, kransar, kuddar för bruden i Landskrona. Jag fick hetsa på slutet för att få min lilla dyna färdig och skickade iväg den torsdagen innan midsommar. Pust. Inte nog med att jag skulle få färdigt dynan, på onsdag kväll förra veckan hade jag dessutom organiserat afterwork-tovning på jobbet. Plus att jag skulle packa inför en kajaktur i skärgården över midsommar. Jag har en tendens att vilja göra alldeles för många saker och helst allting på samma gång.

Ringdynan

Baksidan

Jag hann inte ens få ett vettigt foto på dynan när det var färdig, baksidan hade inte ens fått fast sina knytband. Solen skiner så ruskigt skarpt så här års att det är svårt att få en vettig färgåtergivning.

---

My small ring cushion is finally finished. After tearing my hair (or not really, but you get the picture) for a couple of evenings last week I managed to mail it to the exibition Crowns, wreaths and cushions for the bride that opens on Sunday. Some how I also managed to organize a wool felting afterwork with my collegues and pack my bags for kayaking in the archipelago for the Swedish midsummer celebrations. Why do one thing at the time when you can do everything at once?

Jag

Regn, blåst, åska och blixtrar hade vi när vi var ute. Men det är bara det fina vädret som fastnar på bild. Härligt med sommar, nu väntar jag bara på semestern. Längtar längtar!!

9 kommentarer :

  1. The cushion is totally awesome! And I wish I could go kayaking in Sweden as well :)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk man vill och vill och vill göra ALLT på samma gång. Det är så himla mycket skojsigt som finns!

    Så jiddrans snygg denna också - ja vad hade jag väntat mig, knäppa jag...inte kommer det väl något fult från dina händer heller!

    Härliga naturupplevelser du haft!

    SvaraRadera
  3. Small caps - Vielen dank :)

    Pysselfarmor - Allt på en gång.. det är skönt att veta att det finns likasinnade. Och du det är klart att det kommer fula grejer ur mina händer, men det fina med att blogga är att man själv kan välja vad jag ska visa upp!

    SvaraRadera
  4. What a wonderful cushion! It's absolutely charming.

    SvaraRadera
  5. Landskronas hemslöjd var urbra, och utställningen fin som snus, tog dock en stund innan jag hittade din kudde. Den var väl högt upp för korta textiltanter, men fin ändå.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.