:: saxen ::

saxen
mönster
I gott sällskap, det vill säga tillsammans med halva svenska folket, så gillar jag Antikrundan. För några veckor sen värderades ett etui med papperssax och tillbehör från Eskilstuna. Och. Så hittade jag en liknande sax på second hand förra veckan. Ojoj, jag var ju bara tvungen att köpa den.  
manchester
Ett betydligt äldre loppisfynd är ett mysigt rött manchestertyg som jag i flera års dit velat sätta saxen i, men inte vågat. Röda hängslebyxor till min systerson såg jag framför mig. Nu har jag äntligen vågat klippa, och sy! Så farligt var det ju faktiskt inte. Resultatet kommer snart!
Glad annandag påsk!
sax

13 kommentarer :

  1. nämen vilken fin sax.Manchester är inte dumt bara man vänder tyget åt rätt håll... sydde ett bar byxor för ett antal år sedan och vände "luggen" åt var sitt håll :resultat mörka byxor bak och ljusa byxor fram ......inte kul men man lär sig av sina misstag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej så typiskt. När sånt händer så blir man ju så förargad!

      Radera
  2. Tusan vad fin sax. Jag har en hel samling med saxar men de flesta är kassa. De äldre saxarna är alltid vackrast och många gånger bäst. Nu vill jag också ut på saxjakt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte att jag var lite tokig som köpte en papperssax fast än jag inte behöver den, skönt att höra att fler är lika tokiga. Och kan tänka sig, den är vass också. Lycka till på din saxjakt!

      Radera
  3. En så snygg sax förstår jag att du hade svårt att motstå.

    SvaraRadera
  4. Ordvitsaren inom mig vill utbrista "vilket klipp!" men jag tror jag nöjer mig med "fint fyndat"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, skrattar högt och länge, ordvitsar är min melodi.

      Radera
  5. Hoppsan vilken snygging!
    Jaha nu får man glo efter sådana också ;-)
    ses torsdag?

    SvaraRadera
  6. Mycket fin sax, har aldrig sett liknande. Och jag missade det avsnittet av antikrundan. Coolt att finna en så, när man sett programmet. Var den värdefull?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saxen tillsammans med de andra pappersattiraljerna i sitt etui var ganska värdefullt (8-9000 om jag minns rätt); både för att de var välbevarade och för att det var flera saker som hörde ihop. Jag har svårt att tänka mig att min sax, som dessutom är ganska sliten skulle ha något särskilt högt värde.

      Radera
  7. Vilken läcker sax! Hade också slagit till på direkten. Hittade just hit och ska nu kolla runt lite. Verkar trevligt!

    SvaraRadera
  8. Vilket fynd! Jag hade också köpt den, har inte sett nåt liknande tidigare.
    Elisabeth

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.