:: när någon tycker det man gjort är fint ::

Marias tigerMarias tiger

När en konsthantverkare som jag beundrar tycker att det jag gjort är så fint att hon skriver och frågar om hon får köpa eller byta till sig den. Ja då blir jag så här glad, tjoho! När det händer två gånger så blir jag dubbelt så glad. Jag Blommar - Maria och jag bytte en härligt glad harlekin-bricka med ros mot en rödvit tiger och Ulrika och jag bytte två sköna koppar ur hennes nya sortiment mot en grön-vit tiger.

Marias bricka

Rosen

Brickan är lagom stor till att duka fram fika eller kvällsmackan på, eller varför inte servera tårta på. Kanske får jag ta och bjuda in till tårtkalas bara för att. Kopparna är goda att dricka både te och kaffe ur och ligger skönt i handen.


Ulrikas koppar


8 kommentarer :

  1. Polkagris-tigern är superfin!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina byten! Att byta hantverk med varandra är helt perfekt.

    SvaraRadera
  3. Men vad coolt! vilken pepp!
    Dina tigrar är grymma, och bytena var också fantastiska! Jag håller med kerstin, att byta hantverk mot hantverk är perfekt.

    SvaraRadera
  4. Ja , underbart kan det bli bättre?

    SvaraRadera
  5. Då är vi två som är glada!

    SvaraRadera
  6. Åh, jag vet inte vem jag blir mest avis på denna gång, dig, Maria eller Ulrika?! Helt perfekt att byta hantverk med varandra på det där sättet!

    ...och tigern är ju så härlig!

    SvaraRadera
  7. Perfekt byte ju! Jag har nyss "fått loss" tigern från Majlis som snodde den omedelbums när den kom med posten. - Vilken fin väska, sa hon och packade den full med små plastkakor, docknappar, kaffekoppar och annat småkrafs. Nu har jag tagit tillbaka den...

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.