:: oro av lönnnäsor ::

lönnlövsnäsor
lönnlövsnäsor

På landet hängde lönnlövsnäsorna i stora klasar. Förra sommaren gjorde mamma en fin krona av näsor så nu ville jag göra en jag med. Hon hade koll på en lönn med vackra röda fröställningar och som hade tre- och fyrdubbla näsor. Vi satt ute till sent på kvällen och trädde näsor på tråd. Tyvärr är det svårt att ta med sig en ömtålig oro på tåget så jag lämnade min oro på landet, där den fick hänga i deras växthus. Visst är det vackert med den förgängliga slöjden!



lönnlövsnäsor

mamma

oro lönnlövsnäsor

lönnlövsnäsor


Inspirerad av Avigans oro så gjorde jag tidigare i sommars en oro av blommorna från renfana och blommor från tistel.


4 kommentarer :

  1. Lönnäsor på tråd - genialiskt och vackert! Särskilt mot röd trävägg, fina foton.

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé! Den där bilden med de öda naglarna och ett par näsor, mycket fin.

    SvaraRadera

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.