:: spinna garn till näversjal - del 2::

spinna eget garn

Det märks att hösten så smått börjar övergå i vinter. Mörker, tidsomställningen, pendling och stressigt på jobbet gör att jag är trött som en klubbad säl när jag kommer hem efter jobbet och jag håller mig till enkla handarbeten som kan kombineras med horisontalläge och tv-tittande.

Varje dag swishar det förbi bilder på vackra handspunna garner i mitt facebookflöde i gruppen Spinnare. Mitt egenspunna garn är vare sig välbalanserat eller jämnt spunnet men det är mitt och jag har gjort det själv, och det är jag jättestolt för. Det är lätt att svepas med i att bli avundsjuk på alla andras vackra hantverk och glömma hur mycket tid personerna förmodligen lagt ner för att bli så skickliga.


spinna eget garn

I ett tidigare inlägg visade och skrev jag om garnet som ska bli en näverstickad sjal. I helgen spann jag färdigt det sista kardbandet och i veckan så tvättade jag alla härvorna. Anledningen att jag kom till skott med att spinna sista ullen är att Maria Gustafsson ska ha en kurs i näverstickning på Slöjd Stockholm nästa vecka. Ett sådant bra tillfälle att lära mig tekniken näverstickning vill jag förstås inte missa.

spinna eget garn

Tyvärr har jag bara 350 gram garn så jag hoppas verkligen att det kommer räcka till en sjal. Annars skulle jag bli väldigt snopen.

spinna eget garn

spinna eget garn

1 kommentar :

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.