:: lördagsgodis från Tant Kofta ::

Soft donegal tweed

För några veckor sen trillade mitt byte med Tant Kofta in. Och vilket byte alltså, mustigt senapsgult Soft Donegal Tweed som jag redan bestämt ska bli en kofta av. Jag stickade min blå Deco-kofta i samma garn så jag vet redan att det är härligt att sticka i och ha på sig. Utöver det fina garnet hade Lotta också packat ner två stuvbitar av Harris Tweed. Tyget är handvävt och kommer ursprungligen från ön Harris i Skottland har jag lärt mig hos Kerstin - Där framme i Ölserud.

Soft donegal tweed

Soft donegal tweed

tweed

tweed

tweed
socklapp Inte nog med det. Fyra sorters knappar (kolla in de små rombformade knapparna i pärlemor!) och en så kallad sockblanks som är en stickad remsa som Lotta färgat och som man repar upp för att sticka sockor av. Min skiftar i färg från mossgrön, skogsgrön till himmelsblå som en vacker sommardag. Stort tack Lotta för det fina bytet, du vet hur man gör en Elin glad!!


sockgarn


1 kommentar :

Tack för din fina kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.